Gjør du ditt eget regnskap?

04 desember 2020
admin

Gjør du ditt eget regnskap?

Når man akkurat har startet en bedrift er det mange, mange ting man skal sette seg inn i. Man skal sette seg inn i moms, man skal sette seg inn i skatt, man skal sette seg inn i offisielle deadlines og retningslinjer, man skal sette seg inn i forsikringer, ansvar og offentlige registreringer.

Man skal ha laget hjemmeside, markedsføring, ha styr på sosiale medier og en helt enorm mengde ekstra ting også. En av de viktige tingene man også skal sette seg inn i er regnskap. Det er en av de helt grunnleggende tingene man er helt nødt til å kunne når man har en bedrift, uansett om bare du er ansatt der eller du har hundrevis av ansatte som jobber for deg.

Vet du egentlig nok til å løfte oppgaven?

Det å føre regnskap er ikke så komplisert. Skatt har mange gode veiledninger for hvordan man skal forholde seg og hvordan man rent faktisk skal gå frem når man skal gjøre det.

Men selv om det kanskje ikke er så komplisert, så betyr det absolutt ikke at det ikke er en helt enorm mengde av kunnskap man skal ha og ting man skal vite. Og når man som selvstendig næringsdrivende skal gjøre det selv er det mange gode ting man kan gå glipp av fordi man hverken har erfaring eller kompetanse til å egentlig vite hva man har rett til.

Få hjelp til regnskapet

Når man samarbeider med fagpersonen innenfor regnskap er det uten tvil en annen kvalitet på arbeidet enn det man kunne gjort selv. Det koster selvsagt litt, for man betaler for både ekspertise og tid, men jeg kan love deg at det er hvert det. Vi har jobbet med ØkonomiAssistanse og er veldig fornøyde med det. Mye bedre enn da vi gjorde regnskapet vårt selv.

Flere nyheter